Inramning

Helgen inleddes sådär lagom kul med en tretimmars tågresa Bologna - Porto San Giorgo, överfullt likt en djurtransport, AC:n ur funktion och en värme som inte var o leka med. Därefter kunde det bara bli bättre, vilket det också blev. En smak av vardag (fast över en helg) på italienska landsbygden, med mat innehållande bland annat fisk, skaldjur, bläckfisk, oliver och syltlök. Massa saker jag tycker om med andra ord.  Bad, bollekar, utgång, brända axlar, besök hos en farmor mm mm.. i stort en lyckad inramning av året i Italien, även om det fattas några veckor innan man sätter fötterna på svensk mark igen.

Två tentaresultat låter vänta på sig, även efter mailförfrågan till respektive examinator. Tror att resultaten i alla fall kommer innan helgen, och även bestämmer om det behöver pluggas mer för att klara godkänt.  Produktionsekonomi-läraren bör kunna gå att komma överens med, han i marknadsföringen däremot kan bli svårflirtad. Om jag nu inte får godkänt direkt vilket vore den enklaste lösningen.

- Skulle klippa mig idag. Frisörskans öppettider må-fre 11-16. Går dit strax efter 14 och det är - stängt.

- Skulle få ett kursbetyg registrerat (krävs fysisk närvaro) idag och mailade examinatorn om tid och plats. Svaret: Jag är och jobbar i Tyskland denna vecka. Vi hörs i början på nästa.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0