Undanhållande av fakta

I veckan blev jag haffad av en sån där jobbig person som alltid står utanför entrén till skolorna och försöker få ens namn på någon typ av anmälningslista. Tyckte det var lika bra så jag fick prata lite italienska, och anlände idag till föreläsning # 3 i serien om 5. Tjejen hade informerat mig om att det var en föreläsningsserie om diverse viktiga politiska händelser under de senaste seklerna, effekterna idag och vad som kunde gjorts annorlunda. Verkade väl okej tänkte jag. 
Väl på plats möts jag av 5 personer från skolkommittén  "Lotta comunista" (ungefär "Kommunistisk front") som hälsar mig välkommen och visar mig in i föresläsningssalen. På väggarna hänger stora affischer med Lenin, Marx m fl. som jag inte känner igen. Allt är rött och härligt; väggar, gardiner, stolar, katedern, föreläsarens kavaj o slips...

Efter nästan 3 timmars babblande om Marx hit o Lenin dit och varför/därför-monologer varannan minut, gör mannen där framme en liten paus varpå jag passar på att smyga ut. Flämt! Utanför står en av kommitté nissarna redo och försöker pracka på mig diverse tidsskrifter och böcker. Jag tackar nej. "Vi ses på 4e föreläsningen på lördag då" säger han. Mm....eeeller inte. Om ett tag kanske jag kan se någon positiv lärdom i denna bortkastade eftermiddag, för tillfället känns den dock bara...bortkastad.

Skönt i alla fall att man har någon som hjälper en med studierna här hemma :)image6


Kommentarer
Postat av: Angelica

söt! Hoppas du får en bra kväll:)

2007-10-27 @ 19:15:20
URL: http://anjelique.blogg.se
Postat av: CJ

Haha! Kommunistcalle... KC it is

2007-10-28 @ 03:01:15
Postat av: CJ

eller f**k KK är bättre:)

2007-10-28 @ 03:01:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0