Pluggsugen

En tvåtimmarsföreläsning där det kändes som jag knappt hann sätta mig tillrätta innan den var slut. Under eftermiddagen upplevdes liknande fenomen. På en 4 timmarsföreläsning... När hände det senast undrar man? Tror det kan vara för att jag idag tyckte jag förstod det mesta som behandlades, och eftersom det tidigare har varit snålt med sådana föreläsningar blev det helt plötsligt spännande! Kul hur som helst. Nästa steg är att hitta hemsidan för alla gamla tentor så kan pluggandet sätta igång på riktigt.

Ute blåser det annars kalla vindar o regnet vägrar i princip att ta längre pauser än en kvart.Träden är färgglada o marken är täckt av löv. Som en helt vanlig höst med andra ord! Snart dags att plocka fram handskar + halsduk .

En trevlig överraskning (som kanske endast linköpingsstudenter förstår) är att det verkar finnas motsv. Venture Cup här i Bologna. Denna fiktiva företagstävling innebär, precis som originalet, minst 2 informationsmail (oftast fler) om dagen utan möjlighet att avregistrera sig. Lätt irriterande. Fråga mig inte hur de fick tag i min mailadress. Kanske av kontoret i Linköping?
Även under föreläsningarna i Italien används sudoku o övrigt innehåll i gratistidningarna (Metro, Extra) lika frekvent som penna o anteckningsblock. Inget konstigt med det egentligen, men jag slås ibland av de relativt många likheterna med Sverige.


Kommentarer
Postat av: CJ

Älskade team-wannabe-event. Me like:)

2007-10-26 @ 10:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0