Festa

Igår var det privatfest hos en kompis kompis, rätt stor faktiskt (~100pers) o fri bar hela kvällen lång. Började lite avvaktande när jag mötte Matteo och upptäckte att han hade tagit med sig sin kusin Nicole, som det finns ett lite oskönt förflutet med. Men med mer folk i antågande blev det hela lyckat och jag sa även hejdå till Beppe o Luigi. Dom lovade (som de flest a brukar göra) att dom kommer o hälsar på i Sverige i höst. Vi får se.

Förundrades än en gång över italienarnas alkoholvanor. Där fanns det mängder av gratis öl vin o sprit, det var en varm skön lördagkväll etc, men inte en enda person som blev överförfriskad. Inbillar mig att scenariot hade varit annorlunda i Sverige. Säger inte att det ena är bättre än det andra, bara konstaterar olikheter..

Marknadsföringsresultaten publicerades igår kväll och det gick som jag hade trott men inte vågat hoppas; Godkänt!  Case-delen inte särskilt bra genomförd men det vägdes upp av frågedelen i tentan. Återstår att försöka få till möte med läraren, lättare sagt än gjort.

Kommentarer
Postat av: Erik

Grattis till den avklarade marknadsföringen!



Kan inte du och Carl-Johan ha en inflyttningsfest i höst med massa folk och fri sprit varefter du gör en komparativ studie sve-ita fest/dryckesvanor, kanske att Nature skulle vara intresserade av en sådan artikel?





Vad är det för 'oskönt förflutet' du har med Nicole, angår ju inte mig egentligen men ändå...





2008-07-06 @ 20:28:24
Postat av: enur

Gratulerar till den genomförda sejouren!!

Kanske Du kan försöka införa det italienska beteendet i Sverige.

2008-07-07 @ 16:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0