Smidig lösning

Den som följt denna blogg har fått läsa en del om min finanslärare och hans karaktär o pedagogiska brister. Efter mailsvaret förra veckan att han var utomlands med jobbet, mailade jag återigen i eftermiddags för att bestämma tid och plats för att få underskrift i min libretto, där alla studieresultat ska dokumenteras. Svaret kom inom tio minuter och sa "om du vill kan vi träffas på tågstationen om en halvtimme."  Jag drog dit med cykeln, ringde honom, inget svar. Blir uppringd fem minuter senare då han sitter på vespan på väg mot stationen och pendeltåget till Ferrara. "Möt mig vid spår 10" säger han. Stressad som vanligt dyker han upp vid spår 10, pratandes i mobilen med frugan som vanligt säger han hej, fyller i libretton och kliver på tåget, som 30 sekunder senare tuffar iväg. Varför träffas på arbetsrummet när man kan göra det i eftermiddagsrushen på centralstationen?

Kommentarer
Postat av: enur

Det kallar jag italiensk effektivitet!

Målet nått! Hurra!

2008-07-09 @ 18:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0