Vad ska man säga...

Jag har under dagen laddat upp för en "frutti di mare" - middag i Rimini, som jag vann under lotteriet på hemresan från Genua för nån vecka sen. Samling kl 20 i hörnet Righi/Indipendenza, finskjortan på!
20.10 ringer jag den ansvariga killen för att kolla läget, varpå han säger att middagen är flyttad till nytt datum eftersom bara en tjej hade bekräftat mailet han skickat ut för några dar sen, och sagt att hon skulle dyka upp. Enligt honom stod det längst ner i mailet att det var viktigt att bekräfta sitt intresse. Okej, jag bad om ursäkt för eventuellt strul, gick hem, läste mailet, och...inte ett ord om nån j-vla bekräftelse. Italien.. Men men, vad är väl en middag i Rimini mot att sitta hemma och plugga databaser?

Nästa vecka har jag ett möte för att få mitt permesso di soggiorno, som alla utlänningar som stannar mer än 90 dar behöver ha.  Igår skulle jag ta reda på vilka dokument jag bör ha med mig, varpå jag åkte till den givna adressen. På denna adress var det numera ett trafikkontor, och jag skulle istället bege mig till "mitt" kommundelskontor. Där visste snubben bakom glasrutan för det första inte vad Erasmus var för nånting, och sedan såg han ut som ett frågetecken när jag hade frågor angående permesso di soggiorno..jag sa att jag hade blivit hit(dit)skickad av en dam på ett annat kontor i stan, varpå han gav mig ett formulär för utlänningar som vill jobba i Italien, och sa vänligt (läs: FÖR vänligt för att vara menat på riktigt) att "har du fler frågor är det bara att komma tillbaka" samtidigt som han tryckte fram nästa kölappsnummer. Jahapp...... tack för ingenting. Ska ringa ett annat ställe imorn o se om man kan få nån klarhet i det hela. Vore åtminstone kul o veta var jag ska ha mitt möte nästa vecka...

Mitt första Frankrike-besök någonsin är inbokat i alla fall, om dryga två veckor ska det åkas puder o ätas snö!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0