Yes, tvättid!

Dagens händelse: Jag lyckades få en tvättid!! Och nu kanske ni tänker "men, hade han inte tvättmaskin i lägenheten..." Detta stämmer till 100 procent, glöm dock inte att ta med i kalkylen det faktum att det även bor två tjejer i lägenheten. Dessa damer är, har jag upptäckt, mycket renliga av sig vilket är bra, men att komma hem och upptäcka en ledig tvättmaskin väntandes i badrummet vet jag ännu inte hur det känns. Ikväll satt jag bokstavligt talat med tvätthögen redo och sprang sen ut med den så fort föregående maskin plockats ur. Success!

Annat var det i Perugia, där rynkades det istället på ögonbrynen av övriga i lägenheten om man körde igång tvättmaskinen. "Varför tvättar du?" ungefär... skönt att människor är olika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0