Slöa italienare

Gårdagskvällens sökande efter logistik-bok gick åt skogen. Jag hittade dit, fick mitt passerkort som man oftast behöver här i krokarna för att komma in till härligheterna (böckerna alltså), letade en stund utan att hitta min bok. Tillbaka vid infodisken blev man dissad och hänvisad till biblotikarietjänsten som erbjuds må-fre 9-17 om man behöver hjälp med något. Eftersom de stod 4 stycken bakom disken utan sysslor frågade jag om kanske någon av dem kunde hjälpa mig att hitta boken, men icke. Må-fre 9-17 o därmed basta. Våga vägra vara hjälpsam-biblioteket är funnet!

Desto bättre då att jag upptäckte att kursboken i logistiken, som på tek.fak är utlånad och har 3 förbokningar, även fanns på ett bibliotek fem minuters promenad därifrån. Så...nu ligger den här på skrivbordet o bara väntar på att få bli läst. Tur för mig att italienska studenterna inte orkar pallra sig 5 minuter från skolan för att fixa en bok!
Ikväll (inatt) avfärd norrut, till södra Tyskland närmare bestämt. Olympiahallen givetvis stängd denna vecka (vad annat var att vänta?) men ölen ska väl ändå inte kunna ta slut. Den som lever får se.

För övrigt så skiljer sig lånereglerna ganska mycket här bland biblioteken, på tek.fak. dög inte körkortet som id utan pass var tvunget att visas upp + 2 el 3 signaturer på div lånedokument. Oftast behövs ej id utan bara efternamn och en signatur, och idag endast efternamn. Om någon undrar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0