Alla bocca

Ensam svensk bland ca 80 andra utbytesstudenter under en helg med fokus på Toscana, fann både för- och nackdelar med detta. Mestadels tyskar o spanjorer (såklart) men även några australiensare, irländare o ungrare hade hittat till samlingsplatsen.
4 städer/byar bockades av; Vindhålet Citta della Pieve, mysiga Cortona, vinproducerande och kyrktäta Montepulciano,  och slutligen Pienza som bjöd på mäktiga utsikter över det toscanska landskapet.
Lördagen innehöll även en middag där jag hade (miss?)nöjet att hamna hos de vildaste spanjorerna i sällskapet, resultatet blev som en hederlig Linkan-sittning med sång, taktikskålar (hence rubriken), härjande med servitörer osv.  Hade varit roligare om fler bord var med på noterna men vi hade hursomhelst trevligt. Antipasto en krämig pastasoppa, primo piatto penne med salsaås, secondo piatto stekt potatis med skinkstek, dessert äppelkaka & grädde och därefter kaffe o småkakor. Man tackar.
Att vi sedan blev tvungna att byta hotell vid midnatt för att värmen var trasig antar jag man får ha överseende med. Bytte upp oss en stjärna till 4 :)

Imorse återigen föreläsning med mr Funny Guy, han kämpar o kämpar med att arbeta sig igenom en powerpoint med 99 slides. Vanligtvis hinner han med 10-12 slides på två timmar tack vare hans små sidospår, som verkligen är otroligt spännande och mindopening. Idag bockades det av 4 slides (=många sidospår...)
God o billig lunch i mensan följd av turen att finna en ledig plats i biblioteket, Heureka! Några timmars studerande, som skall återupptas senare när jag förhoppningsvis har hittat en lämplig lärobok i logistiken. Fingers crossed.
Vild gissning är att jag måste registrera mig ånyo på detta bibliotek, det verkar ju faktiskt ganska dumt att ha samma användarregister för alla bibliotek i en stad. Har hittills samlat på mig 3 lånekort.

Adesso, vado alla biblioteca


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0