Nit och redlighet

Min första dag som kan kallas "klassisk tenta-p dag" lider så sakta mot sitt slut.. lagom att ha den såhär två dagar innan tenta. I vilket fall som helst så har flitens lampa lyst över mig från 8.30-18, med kort rast för lunch och förflyttning till biblioteket. Anledningarna två till antalet; Behov av frisk luft o miljöombyte. Samt damernas ständiga tjattrande i rummet intill. 3 anledningar alltså (...)

Det svåra blir på torsdag att chansa rätt på vad examinatorn väljer ut från sin stora fina samling av powerpoint-slides. En fråga kan t.ex. behandla något som endast nämnts på en rad i en av hans slides, vilket gör utbudet av potentiella frågor i princip oändligt.

Kom även på en sak jag tänkte skriva här efter middagen i fredags som nyss dök upp i mitt huvud. På promenaden hem från bussen, tid ca 01.30, såg jag massa folk inne i en butik. Jaha nån VIP-kväll el liknande tänkte jag. Går fram till entrédörren och får syn på skylten med öppettiderna. Visar sig att denna bok/musik/dvd butik har öppet fre-lö 10-02 o sö 12-01...o jag tvivlar på att det är ob-tillägg, det är dom rätt griniga med här har jag hört. Klart, väldigt praktiskt om man blir lässugen mitt i natten o inte hittar någon bra bok i hyllan därhemma.

Kommentarer
Postat av: cj

das ist nicht dein bier

2007-12-12 @ 07:10:47
Postat av: calle

was ist nicht mein bier?

2007-12-12 @ 09:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0