Blir inte alltid som man tänkt sig

Jo visst, middagen var trevlig... men maten var inte i närheten av förra middagen på samma ställe, och sällskapet sen... lyckades hamna bredvid 3 amerikanskor från Kalifornien.. huuuur självupptagna som helst, och dom vägrade prata italienska fast dom varit här i 6 månader.. och amerikanska är inte ett av mina favoritspråk direkt. Alltså sökte jag min uppmärksamhet till vänster och Vitold, en ukrainare som pratar bl.a. svenska, och som ska fira nyår i Stockholm så vi pratade svenska helt enkelt. Mycket roligare än att prata med "riktiga" svenskar, eftersom han verkligen uppskattade språkträningen och jag tyckte det var kul att kunna vara till hjälp.
Faktiskt inte ensam svensk på detta arrangemang, en blond liten svensk dam satt i andra änden av salen. SÖkte vi kontakt med varann? Icke sa nicke.. träffa svenskar kan man ju göra hemma...
 
Spöregn på vägen hem, var väntat med tanke på att det varit bra väder alltför länge nu.. imorrn heldag med plugg så vad spelar det för roll?

Har även halvt lovat att följa med på jazzklubb på onsdag, dan innan tentan.. bra idé!

Musik
Negramaro - L'immenso
Jovanotti - Bella

Vasco Rossi - Sally


Kommentarer
Postat av: CJ

du får skicka låtarna:) orka ladda ner;) ja varför ska man umgås med svenskar:) finns ju inte alls många här

2007-12-11 @ 00:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0