Oväntat besök

Trodde jag skulle få ha lägenheten för mig själv lite längre än 3,5 dag faktiskt, men igår eftermiddag skramlade det till i nyckelhålet och Ramona var tillbaka...där ser man.

Påsken mycket trevlig med storebror på besök. Bologna CityTour, Basilica di San Luca, Museo di Archiginnasio och Italiens dyraste stad Venedig hanns med, bland annat.  Venedig tjockt av folk och trånga gator, kanaler och gondoler. En cappuccino vid Piazzale San Marco 8,20 euro. Vi hoppade över den.

Förmiddagen idag har ägnats åt småpyssel; Laga cykeln, skriva ut kontoutdrag och fixa foton för uppehållstillståndet, lämna tillbaka låneböcker och städa rummet. I eftermiddag blir det plugg. Man försöker ju alltid spara det roligaste till sist.

   Basilica di San Luca

 Ponte degli Scalzi och tågstationen Venedig

 en gondol med sin rematore (roddare)

Kommentarer
Postat av: CJ

Grymt.. Vi får köra termos i Venedig när jag kommer då;) Det är ju GOTT om tid kvar:P

2008-03-25 @ 13:04:36
URL: http://diddan.blogg.se
Postat av: CJ

jag är mångfaciterad

2008-03-25 @ 18:29:47
URL: http://diddan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0