Kärt återseende

Så har den då äntligen kommit på besök igen; tentaperioden! efter en gjord så återstår det två, och fast man helst skulle vilja "fira" att en är avbockad med att göra ingenting resten av kvällen så är man i visst behov av plugg inför kommande prövningar. Basi di dati på onsdag känns som jag har koll på, Reti di telecomunicazioni på torsdag däremot blir svettig. Har blivit lovad en muntlig (=lättare) tenta om jag kuggar även denna gång, vilket gör att jag inte pluggar så mycket som jag borde..

Annars så var den dryga och något självupptagna logistikexaminatorn sitt gamla vanliga jag under tentan.  Vi satte igång 40 minuter senare än utsatt tid,  han svarade och pratade i mobilen flera gånger, blev arg när en student påpekade att det fattades information i en av uppgiftena (studenten hade helt rätt),  vägrade svara på frågan hur mycket tid det var kvar på tentan unt su weiter.. 

Snart påsk o mataffärerna är bokstavligen överfulla med påskägg. Här är påskäggen ihåliga chokladägg med storlekar som en rugbyboll, paketerade i ett par kvadratmeter cellofan i alla världens färger. Ska definitivt inköpas ett. Eller två. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0