Temperament

Många människor här har ganska lätt att brusa upp o skrika åt varandra. Tycker det är ganska kul + att jag lär mig många nya ord som inte finns i ordböckerna.
Häromdagen stod jag o väntade på grönt ljus när det plötsligt stannade en moped och en bil mitt i korsningen, blockerade i princip all trafik, och började bråka om vem av dom som gjort fel 5 sekunder tidigare..bilar runtom hängde på tutorna men det var tydligen viktigt att reda ut saken på plats.. idag på väg till gymmet såg jag två män stå en halvmeter ifrån varandra o "prata högljutt", följt av att den ena måttar en duktig fotbollsspark på bilen som dom står bredvid. Larmet går såklart igång och från andra sidan gatan kommer en tredje kille springande (förmodligen bilägaren) men jag är på väg bortåt när han når fram så jag vet inte hur det slutar.. kul i alla fall att se folk med humör!
 
Gymmets plågor, dom s.k. personliga tränarna, vad ska dom vara bra för egentligen? Okej om dom hjälper nån nybörjare med maskiner o övningar, men här går dom omkring helt sysslolösa och tror dom är poliser.. idag var en av dom på en kille och frågade hur länge han hade varit där, 1,5 timme blev svaret. Hon börjar då föreläsa om att det är för länge, bla bla.. kroppen orkar inte prestera bla bla.. och återigen har vi en högljudd diskussion där båda vägrar ge sig..är väl hans ensak hur länge han vill vara där?
för att inte tala om när dom nästan hånskrattande går fram o korrigerar övningen för folk som aldrig bett om deras åsikt. Jag har klarat mig hittillls men det är nog bara en tidsfråga.. alternativt undviker dom mig bara för att jag är utlänning. Vi får se.

Föreläsningen imorse var den rörigaste på länge, tål att ses över en gång till.


Kommentarer
Postat av: Erik

Säger de 'Jag ska giva dig på moppo'?

2008-03-01 @ 21:05:07
Postat av: CJ

jag ska aldrig dricka mer:)

2008-03-02 @ 17:34:06
URL: http://diddan.blogg.se
Postat av: Calle

Det lilla av snacken jag hörde var grövre än så, mer i nivå med "din j**la idiotj*vel va f*n håller du på med k**huvud" men det kanske började med giva dig på moppo..

2008-03-03 @ 19:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0