En smak av dum svensk

Middagen med koreanska studenten Eun Seong (uttalas typ ngsong) & Co var trevlig, mat i form av ankgryta, nudlar med stark(!) sås, grillade auberginer, sjögräsplattor o nån veggopannkaksliknande grej. Synd att ett par svenskar förstörde genom att  sitta o dra fördom efter fördom om andra länder som fanns representerade (Japan, Sydkorea, Tyskland) och höja allt svenskt till skyarna som "unikt" och "gemenskapsdanande"... nej tack.

Dagarna flyger förbi utan att man hinner märka att de börjat, och snart sitter man återigen o gräver ner huvudet i tentaplugg, imorgon 4 veckor kvar till prövning. Nästa helg sim-SM i Stockholm, kommer bli kul.

En dagen efter kvällen före i söndags som saknar motstycke, är det så illa att det är åldern som gör sig påmind? Jag letar andra orsaker istället.

Cengiz, turken som var en av mina första vänner i Bologna, är tillbaka där för att köra PhD-program ett par år. Dags för mig att planera in återbesök tror jag.

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Kul med återbesök till Bologna för dig, då kanske du kan hinnan med att träffa de gamla lägenhetskompisarna också, varför inte en klassisk italiensk middag?

Uscita.

2008-11-20 @ 21:34:44
Postat av: Kalle

Det är faktiskt huvudanledningen att jag vill tillbaks, stämningen vi hade i den lägenheten var verkligen något unikt som jag vill återuppleva så många gånger det bara går innan man tappar kontakten för mycket.

2008-11-22 @ 16:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0