Serie A

Häftigt att Bologna FC gick upp i högsta fotbollsserien i helgen! Då kommer man kunna cykla till stadion o se Inter, Roma, Milan och Juventus spela... nej just det ja, jag är i - Linköping i höst.. inte bitter.

Rapporterna från Svedala säger att det är högsommarvärme och att många studenter inlett sina sommarlov (nåja, ledighet från skola i alla fall) efter avklarade tentor. Först blev jag lite avundsjuk men insåg sedan att det inte gör mig nåt att det för tillfället ösregnar här, jag framför mig har (minst) 5 tentor eller att jag åt äcklig mat i skolan idag, för alltsammans har gått o blivit en trivsam vardag.  Från i höst och framåt kommer jag förmodligen uppskatta saker hemma på ett annat sätt, men säkerligen även längta tillbaka hit av diverse anledningar, så det gäller att njuta av mina sista 5-6 veckor som en studente straniero här i Bologna!!

Sol- och badsemestern nere vid "klacken" i helgen lämnade inget mer att önska. Sol, bad o lek på dagarna och med en minimarket vid stranden som sålde 1,5 litersflaskor Lambruscovin för 2,60 euro blev kvällarna givna succéer. Hädanefter håller jag mig dock till Bologna bortsett från en eller annan dagstur, känns rätt skönt ändå.

På lördag fotbolls-EM igång! Träffade en lite underlig svensk i helgen som bor tillsammans med "typ 15 greker" här i Bologna så jag lovade att göra dom sällskap på tisdag kväll o titta på premiärmatchen. Öronproppar redan fixade.





Kommentarer
Postat av: cj

lär ju längta tillbaka.. måste bara fixa en lya så kommer nästa år bli guld!

2008-06-06 @ 00:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0