Utflykt

Eftersom jag inte hade något vettigt på programmet idag så åkte jag en halvtimme norrut till Ferrara. En liten stad som jag hört ska vara väl värd ett besök, och det får jag medge att den var. Flera intakta och imponerande palats, kyrkor o även en fästning mitt i centrum. Självklart inte i klass med Örebros slott men ändå.

Lunch åts på en liten osteria och var en så kallad "typisk rätt för regionen",ett  populärt uttryck här i trakterna. I alla fall så var det cappellacci con zucca, ravioli fylld med pumpa o parmesanost. Lite väl sött för att vara vanlig mat, men gott såklart!

Gnagandet i huvudet rör sen ett par dagar tillbaka om man ska köpa gymkort eller inte. För o emot vägs mot varandra och beslut väntas bli taget inom de närmaste dagarna. Vore bra skönt att aktivera sig...


 Cattedrale di Ferrara        Castello Estense


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0