Åksugen

Lite segt såhär dagen efter en intensiv helg i Österrike men den var lyckad! Givetvis tillbringades en stor del av tiden i buss men guideturer och en helkväll i Salzburg hanns med däremellan. Ett gäng mycket självgoda spanjorer, en understimulerad walesare, uttråkade portugiser och en glad svensk var vi som spenderade kvällen på Republic. Dyra drinkar och enformig musik men vad gjorde väl det, vi hade minsann kul. 
Härliga landskap med alptoppar runt omkring oss längs bilvägarna, hade varit fint om vi haft en extra dag för lite utförsåkning! Men men, man kan inte få allt här i världen.

I eftermiddags besök hos kanske världens snabbast klippande hårfrisörska, det hela var över på ca 12 minuter. Tror det ser okej ut i alla fall. Cykel får det bli imorn, hittade ingen som föll mig i smaken idag.

Märker redan efter en dryg vecka bland ettorna en stor skillnad mellan dessa och de tredjeårsstudenter jag läste kurser med i höstas. Nu är det mer lek och snack och mindre intresse för föreläsaren på föreläsningarna. Tur att man själv är mogen och tar till sig det som sägs på föreläsningarna...host host.

Verkar dra ihop sig till stormiddag här ikväll, damerna har i eftermiddags gjort tiramisukaka också så det här kan nog bli nåt! Vad jag bidrar med? Diskar såklart.

Kommentarer
Postat av: Alex Papadopolos

hej Calle!
Jag läser andra året på teknisk fysik. Jag hade tänkt att åka till bologna i vår kanske, men kan ingen italienska. går det bra ändå? är det lätt för en finnig, grå och tråkig student som jag att släta av en donna där du är?

Om jag ska läsa kvantfysik, får jag ha byxorna över naveln som vanligt då?

Mvh
Alex "Poppe" Papadopolos

2008-01-28 @ 23:39:58
Postat av: kalle

Hej Poppe!
Vad kul att du är intresserad av bologna, du får det nog jättekul om du kommer hit! Du kan få min kompis carl-johans mailadress, så kan du prata med honom om tyskland oxå om du är sugen!
Ciao

2008-01-29 @ 17:13:29
Postat av: Poppe

jag har tittat lite i katalogen om utlandsstudier men jag hittar bara en carl johan utan bindestreck. är det honom du menar?

jag tror han tycker du är en idiot som inte kan lära sig hur man stavar hans namn. det tycker jag om de som stavar Papadopolous som Pappa-Doppar-Oss.. Elakt bara.

Mvh
din Poppe

2008-01-29 @ 21:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0