Slö

Väl hemma i Svedala blev det plötsligt inte lika intressant att skriva om saker som händer runtomkring mig, det känns trots allt mer som vanligt här..

Sommarstugan, Arlafest, Italiensemester Neapel, Capri, Amalfi, Palermo, Trapani, Rom, Sommarstuga, Siljan runt, vedhuggning, Linköping, lägenhetskontraktsteckning, Funny Games, OS-invigning, Eastern Promises, Örebro, silverfisk i sängen, sova på soffan, Phelps alla WR, Kallurfall, Göteborg, Dark Knight, kräftskiva, träning...

Dop i nästan Norge (Skenhall) förra veckan, därefter Göteborg och innan man vet ordet av så är hjulet i rullning igen i gamla goda Linköping.  

Dags att börja leta italienska studenter i Linköping. Det sista jag vill är att glömma bort italienskan som jag gillar så mycket. Mina förhoppningar om att bli fadder åt en italienare/-ska grusades när jag istället fick en koreanskas mailadress skickad till mig. Hon kanske är uppvuxen i Italien vem vet?!

Inläggen lär inte komma med samma frekvens som de gjorde i Bologna, men jag ska se vad jag kan göra för att hålla den vid liv.

  Capri

 På väg

 Favignana

 Favignana

Kommentarer
Postat av: Erik

Hej

Jag tror att du glömde Chivitaveccio på din lista, denna charmiga pärla strax norr om Rom.

2008-08-23 @ 21:07:34
Postat av: Kalle

sant! tror dessvärre att jag var så pass tagen av denna stad att det aldrig blev av att ta några kort där.

2008-08-31 @ 10:51:33
Postat av: Rebecka

Hej,

jag heter Rebecka och har bott flera år i Italien, mestadels Rom.Jag letar oxå italienska studenter i Linköping...har du några tips?

Mvh Rebecka

2008-09-04 @ 11:13:27
Postat av: Kalle

Rebecka; har tyvärr inte hittat någon, har pratat med folk från frankrike/tyskland/kina som säger att dom delar korridorer med italienare så ja jobbar på det :)

2008-09-04 @ 22:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0