I startgroparna

Så var man äntligen framme i den (förhoppningsvis) trevliga staden Bologna. Sitter nu vid min EGNA dator i mitt EGNA rum och är allmänt nöjd med tillvaron. Imorgon ska det tas itu med diverse italiensk byråkrati samt gås på min/a första föreläsning/ar, dvs om skolan börjar imorgon. Den relativt centrala frågan kvarstår, men varför bekymra sig för det?
Utdrag ur en bitvis mycket underhållande turistguide:
>Domani - Often inaccurately translated with the English word "tomorrow", Domani means more literally "a day, not today, not yesterday and probably not in the next 36 hours". Welcome to Italy!<
(För att förtydliga så betyder domani imorgon, ovanstående skrevs således med en nypa ironi.)
Känns hittills som att det är talande för gli italiani. Ci sono nessune probleme, no problems...

Tiden i öststatslägenheten i Perugia slutade tyvärr inte med detsamma som språkkursen sa tack o adjö, utan ytterligare 1,5 dygn skulle tillbringas där. Höll mig ute på gatorna så mkt som möjligt för att undvika stanken från estländaren, och imorse gick tack o lov tåget till Bologna. Välkomnades av en uppspelt liten vovve, dukat matbord och trevligt sällskap. Bra start på vistelsen i Bologna.
Morgondagen bjuder bland annat på en spännande första encounter med universitetet, håller tummarna för att allt går enligt planerna. Jag har förmodligen lagt ribban för högt men vi får se.

Ciao

Kommentarer
Postat av: CJ

Livet måste vara hårt... no habla espanol

2007-09-30 @ 21:24:57
URL: http://diddan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0