Hur man ser att en person är italienare

- Cigarett i handen
- Slänger nonchalant iväg fimpen på gatan när hon/han är färdigrökt
- Pratar konstant i mobiltelefon
- Solglasögon. Väderlek eller tid på dygnet ointressant. På väg hem från skolan idag (spöregn o igenmulet) ser jag 4 grabbar sitta på ett utecafé, alla med dunjackor och... just det, solglasögon.

Hur man ser att en person är italiensk student
- Eastpak-ryggsäck på ryggen, av samma modell som var vanlig i Sverige under min högstadietid.
- Anammar en mycket, mycket sävlig gångstil, inte bara på väg till skolan utan även därifrån.
- Bär en luvtröja av märket Rams (som köps till låga priser på marknaden som är i stan varje helg. tror jag ska köpa en imorrn för att smälta in lite) På dagens föreläsning såg jag dock en kille med Volcomtröja, trodde först han var utlänning men han verkade vara italienare på riktigt. Strange...

Idag köpt tågbiljetter för en tripp till München (för övrigt Monaco på italienska) om cirkus 4 veckor. T o r 58 euro, acceptabelt.
Ikväll anländer det femte hjulet av vår lägenhets crew, Alberto, (nuförtiden arbetandes i Milano) för att bl a fixa med min hyra o deposition. Jag har frågat om vi kan sköta det via internetbank, men han insisterar på kontant betalning. Vet inte om det är värt o fundera på varför, men känns inte helt bekvämt att ge iväg 2250 euro (2 månadshyror + 3 mån deposition) kontant sådär i en handvändning. Får hur som helst göra många små automatuttag närmaste dygnet.

Ikväll konsert, utgångspris 40 euro men med både studentrabatt o ungdomsrabatt landade vi så småningom på 12 euro. Fortsätt i den stilen!

Kommentarer
Postat av: CJ

58 t o r... det är ju hittegods ju!

2007-10-27 @ 17:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0