Föreläsning för självförtroendets skull

Som väntat var mina ambitioner lite för höga. Jag lyckades registrera mig på universitetet, därefter tog det stopp. På fredag är mina studenthandlingar klara och jag kan fortsätta pappersarbetet.

Nu gäller det att hitta scheman för kurserna... kan bli ett litet äventyr i sig. Letade runt i korridorerna idag, utan framgång. Frågade en dam i en infodisk, hon hänvisade till internet som jag suttit vid ett antal timmar idag, även här utan framgång. Slank hur som helst in på en random föreläsning för att åtminstone se "hur det går till" i Italien, vem vet det kanske är helt annorlunda mot hemma?! Visade sig vara en kurs som behandlar samma ämne som en kurs vi läste i Linköping i våras, vilket innebar att jag kunde förstå det mesta mkt bra. Liten kick för självförtroendet, blir antagligen andra bullar när de riktigt kurserna drar igång. Föreläsningen ganska lik dem hemma, verkar dock köra 2 st 1,5-timmars pass med kort rast emellan så det blir med största sannolikhet en del sega eftermiddagsföreläsningar framöver.

Charlie (hunden) är väldigt livlig och social, och aningen bortskämd. Nicole (matten) gör varje måltid lite extra mat. För matlåda eller liknande trodde jag först, men icke. Till sin kära hund såklart! Igår ris med räkor i chilisås, idag en bit pizza. Annat än torrfoder det.

Ikväll ut en sväng, imorgon planerar jag skola kl 9, var eller vilket ämne visar sig då.
För övrigt är Zlatan populär i tidningarna här sedan hans mål och numera ensamma skytteligaledning i serie A. Alltid en bra inkörsport när man träffar fotbollsintresserade italienare.


Kommentarer
Postat av: cj

heeey! synd att zlatte är avstängd mot liechtenstein.. i will be there! har fixat skjuts ner så vi sticker 5 svenskar... bla lagkaptenen från d laget jag spelade med för 2 veckor sen... spannend

2007-10-02 @ 08:06:13
URL: http://diddan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0