Jazz & italiano

Härom kvällen bjöds man ut till "La Villa", ett utbytesstudentboende 7 km utanför stan, av min gode vän Cengiz. Där lagades det indiskt och jag, Cengiz och hans rumskompis Alexander njöt i fulla drag. Lite svett i pannan som vanligt så fort currypasta har ett finger med i spelet, men gott!
Därefter togs en buss tillbaka in till stan. Under denna halvtimmesfärd insåg jag att jag bör sluta med mitt gnällande över 25 minuters promenad till skolan o knappt 10 till Piazza Maggiore.  Finns alltid de som har det värre...
Hur som helst blev det jazzklubb tillsammans med övriga studenter från Cengiz's lab, där de håller på med sina resp ex-jobb. Alla dessa var italienare och väldigt framåt, vilket resulterade i mycket praktiserande av min italienska. Verkligen en härlig känsla att snacka o skämta med de andra, mer sånt!

Imorgon avfärd till Toscana med AEGEE (utbytesstudentförening) för ett antal stadsbesök; Cortona, Città della Pieve, Montepulciano och Pienza.

Försöker hitta biljetter till fotbollsmatchen Fiorentina - Inter, men Italien ligger inte direkt i topp när det gäller internet-tjänster, eller internet-användande heller för den delen.

Chokladmässan då? Jo, det var en fascinerande miljö att ströva omkring i. Det smakades vit choklad, pistagechoklad, saffranskakor med choklad samt smält varm choklad i en mugg med vispgrädde, riktiga godsaker vill jag lova! Stod även o beundrade diverse chokladskulpturer såsom kaffekokare, mobiltelefoner,  vinkeljärn, änglar, spikar, snögubbar mm, många lika verklighetstrogna som de bästa vaxdockorna hos Madame Tussaud.


                           

Kommentarer
Postat av: CJ

Dagens bästa... Olympia-simhallen är stängd för reparation ons-sön den här veckan... tack ohej!

2007-11-18 @ 23:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0