Dov'è il salato

En sån överraskning det var idag när man äntrade skolmatsalen och fick se att det serverades lasagne! Annars brukar en godtycklig form av pasta med tunn smaklös tomatsås vara vad som erbjuds. Idag var det fest däremot!Vad som saknas däremot är vanlig, fräsch grönsallad till. Finns oftast bara överkokta gurkskivor (...) o babymorötter alternativ blomkålspuré att välja på. Inget som det vattnas i munnen av.

Svårigheterna att hitta en lugn studieplats på skolan är desamma som i A-huset under tenta-p, varför kan inte folk sitta hemma o plugga istället så JAG kan få plats i bibblan. Finns fyra stora "klassrum" i en sidobyggnad tänkta för självstudier, men ljudvolymen påminner mer om ett café under rusningstid än en tyst läsesal. Poängteras ska dock att när man väl hittar en plats i bibblan är det hur behaglig studiemiljö som helst.. fliten från alla runt omkring en smittar av sig, så tiden flyger iväg. Annorlunda och tillfredsställande känsla när det gäller plugg.

Idag såg jag även den första andra (förutom jag själv) vänsterhänta studenten hittills!! Slösat bort många minuter under föreläsningarna på o fundera över denna iakttagelse. Var inne på att alla i Italien får vänsterhanden bakbunden när de börjar skolan för att på universitetet kunna tillgodogöra sig de högerhäntsanpassade skrivborden i aulorna, men idag fann jag alltså min okända vän. Skönt att återigen vara en i mängden...

"What do you get when you cross a mobster with an international standard?"
"An offer you can't understand"
Säkert kul om man är insatt i området. Jag jobbar på att förstå poängen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0