Dags för dugga. Igen.

Förhoppningarna var inte särskilt höga, men värre var att man inte lyckades spika de frågor som man trots allt kände sig säker på... Jaja, vad är väl en liten dugga när den blandas ut i det stora havet av tentor, labbar, inlämningsuppgifter, projektarbeten som ska bockas av under en utbildning. Inte obetydlig, men ganska nära. Får se det som en erfarenhet rikare i det italienska skolsystemet!
Inte jätteeffektiv procedur innan provet; Korridoren proppfull med studenter som skulle skriva. Läraren kommer ut och ropar upp alla. Check. Sen börjar han om från början, och kontrollerar ID-kort på varje person innan de går in i skrivsalen. Första uppropet lite onödigt kanske? Eller?
Väl innanför dörren står en annan tjomme och placerar ut alla studenter. Allt eftersom det fylls på blir förvirringen bara större när han visar folk till upptagna platser, hoppar över platser i mitten av raderna så alla på sidorna måste resa sig, svarar i sin mobiltelefon o samtidigt pekar åt alla möjliga håll etc etc. Varför inte bara låta alla gå till en ledig plats? Känns enklare.

På lördag smäller det igen, denna gång i "Computer Networks". Har lånat en mycket bra bok på biblioteket som ska tillbaka imorrn. Förhoppningsvis har ingen bokat så jag kan fortsätta plöja igenom den i veckan, annars lutar det åt ett inköp av boken ifråga, då bl a Cengiz (turken som gör ex-jobb här) menar att den fungerar som referensbok för allt som rör IT och kommunikationssystem. Det jag läst hittills är till och med kul att läsa, vem hade kunnat tro det?!

Florens torsdag-fredag var mycket trevligt, en stad som är precis så som jag föreställde mig en italiensk stad innan jag åkte hit. Många gågator, mycket affärer o caféer, fullt med folk överallt, pampiga gamla byggnader och även en hel del turister. Hittade bland annat ett café med glass (rån + 2 kulor) för 9 euro... ska det va så ska det! God var den.

Annars växlande väder, sol men oftast kallt. Mörknar runt fem på eftermiddagen. Två nyinköpta tröjor kan inte användas annat än i lägenheten eftersom de inte går under min jacka och är för kalla för att användas utan jacka. Bra tänkt! Enda lösningen måste vara att jag blir tvungen att införskaffa en till jacka. Tråkigt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0