Sista schemalagda

Så var den sista föreläsningen för denna termin avklarad! Skulle ljuga om jag sa att jag förstod allt han pratade om, men en del gick in. Nu återstår i runda slängar 10-12 dagar med (förhoppningsvis) frenetiskt pluggande, för att inte behöva samla på sig rester här nere. Finns ju annat att hitta på än att sitta o plugga till samma tenta flera gånger.

En till punkt på "italienska studenter"-listan; Nike-skor. Alla har Nike-skor. Överallt. Funderar på o införskaffa ett par men är skadad av priserna på helgmarknaden som sällan överstiger 15 euro, att jämföra med Nike-skor som går  på minst 70.  

Gick genom lyxgallerian Galleria Cavour på vägen hem från skolan idag, o självklart har dom julbelysningar som motsvarar standarden på affärerna. Väldigt uppiffat och modernt. Det underliga är att jag ser kunder inne i affärerna varje gång jag passerar, och ofta står dom vid kassan o betalar. Finns det så mycket rikt folk här, eller köper dom bara Gucci-tuggummin för 20 euro för att kunna spatsera runt med en Gucci-kasse? Jag blir nog tvungen att gå in o undersöka nån dag...Har ju faktiskt sett en fin rock i en av affärerna, lite dyr men förmodligen av yppersta kvalité.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0