Köldknäpp

Idag har det varit kallt. Enligt sällskapet i matsalen "otroligt kallt", "ungefär som i Sverige va?" 3 grader, nja...det kanske är ä-n-n-u lite kallare i Sverige just nu.. detta var svårsmält för gli italiani, tur att dom håller sig här i krokarna där det inte verkar bli så mycket kallare än nollgradigt.
Samma typ av pasta i matsalen idag som på middagen i fredags framkallade dåliga minnen. Var är min lasagne?? eller åtminstone tortellini? Nytt försök imorgon.

Förundras över den ständiga entusiasmen hos folk som står och försöker pracka på folk erbjudanen o liknande på stan vareviga dag; mobilabonnemang, film- och sportkanaler, tidningsprenumerationer mm mm. Jag passerade en kille som ropade efter mig "du vet ju inte ens vad det är för nåt" varpå jag vände mig om o svarade "men jag vill inte veta vad det är för något du säljer". Eftersom jag är en man och således saknar simultanförmåga stannade jag till när jag sa detta, och han fångade såklart ögonblicket o ställde sig o började köra sitt stora förförarprogram. 3 månader betala för 1 bla bla, fri uppsägningstid utan dolda avgifter bla bla...till slut sa jag att jag var utlänning, varpå han önskade trevlig kväll o haffade ett nytt offer. Vet inte riktigt hur det ska tolkas?


Kommentarer
Postat av: CJ

klockers!

2007-12-11 @ 00:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0